påverkad.

När man är med någon som pratar på ett visst sätt, har en annan dialekt än vad man själv har, eller använder andra uttryck än vad man själv gör så blir man grymt påverkad, eller jag blir det iallafall. Som t.ex när Julia i från Mora är här, efter någon dag så pratar jag precis som henne. Eller som härromdan när Erika hade några gäster ifrån Göteborg hemma, vi åt middag med dom, vi satt där max en timme, men efteråt så pratade både jag och Erika med inslag av göteborska. När jag har varit med Elin andvänder jag alltid uttryck som "det är sjuukt" eller typ "för det gillaru va?", och när jag har varit med Erika så andvänder jag uttryck som "chill" och "ass". Man blir så påverkad av det. Och just nu känner jag att jag säger "asa" hela tiden. "asabra", "asasnygg" m.m. Bara för att dom vi var med igår sa så. haha!

Kommentarer
Postat av: linnea

torsdag tror jag :D:D

2008-03-20 @ 14:16:01
URL: http://musikungee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0