töntigt eller rätt?

Jag läste en tidningsartikel i NT i morse. Den handla om en tolvårig kille som hade blivit avstängd i från matsalen i skolan för att han hade haft för mycket häng. Rektorn ansåg att dom hade såna regler på skolan, att äter man i matsalen så ska man ha byxorna på sig ordentliget så att inte kalsongerna syns. Killen själv tyckte att det var töntigt att bli avstängd för en sån grej, men han hade fått ätit själv i ett rum i de dagarna som avstängningen gällde.

Är det töntigt eller rätt?
Jag måste säga att jag tycker att det går över gränsen, alltså, man uppmanar elever/ungdomar/barn att vara sig själva och så. Alla har sitt eget sätt att va, alla har sin egen klädstil och att ha häng hör väl till en klädstil eller vad man ska säga. Det var ju säkert fler än han som hade häng just den dagen? Jag förstår inte varför vuxna hänger upp sig på en sådan grej, det är töntigt tycker jag! Vad tycker ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0