"fjortiz"

Nu har jag varit på stan med Julia & Elin. Jag känner mig helt smittad av Julias dialekt, så nu pratar jag daländska, eller morlänska eller nått xD haha! Det är så roligt tycker jag allt. Vi hitta väl inte så värst mycket på stan, eller jag skulle ju inte köpa något egentligen. Men vi sprang på bror inne på skopunkten och han fråga om jag behövde köpa ett par skor, för det var 3 betala för 2, och han hittade bara två par. Så nya skor vart det, jajjamänsan. Nu ska jag på promenad med Erika, hoppas inte att det börjar regna bara.


Anledningen till min rubrik tycker jag är lite rolig. Vi gick och prata så utbrister Julia "kolla vilken fjortiz" , okej nu är det rätt illa att man inte kan höra uttal när man skriver det såhär. Men jag ska försöka förklara skillnaden. Vi uttalar det "fjåårtis" hon säger "fjortiz". HAHA, heja hanna. Nej, vi skiter i det här. Hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0