carpe diem

The day after yesterday. Det regnar ute, tydligen har det åskat tidigare också. Det känns som om jag har åska i mitt huvud. Bra jämförelse tycker jag. Jag hade önskat att jag inte hade någonting alls bestämt idag, bara få ligga i sängen under täcket, med en bra film och kanske en godispåse hade varit underbart. Men nej, jag ska snart fixa i ordning mig och åka iväg på studentfiranden. Om det regnar så tror jag att jag avstår utspringet, det känns inte lockande alls. Jag är glad, och allting känns bra efter mina downfalls i tidigare veckan. Johanna och jag insåg, eller johanna hjälpte mig att inse igår, att det finns ingenting jag kan göra åt saken förns onsdag nästa vecka ändå. Så varför gå och grubbla och oroa sig nu? Jag släppte allt i samma stund som jag och Johanna gick ut igår. Jag hade en klockren kväll, det var verkligen skitkul!
Emelie, Maja, Moa, Krattan och Jojjo -kärleksförklaringarna hörde ni igår, men fan va ni är bra!

Det här sommarlovet ska jag leva för stunden, för dagen. Jag ska ta allt som det kommer och försöka att inte oroa mig för saker i förväg, saker jag ändå inte kan göra någonting åt just då. Det låter bra tycker jag.

Nu ska jag fixa mig för studentfirandet,
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0