från dåligt till bra, från gråt till skratt, från kamp till lycka

2011 har blivit 2012. Ännu ett år har försvunnit förbi. Jag sitter här och funderar på hur man ska sammanfatta året som gått. Ett år med motgångar, ett år med medgångar, ett år med skratt, ett år med tårar. Men jag har kommit fram till att det har nog varit ett jäkla bra år ändå!

Det började ju mindre bra kan man ju säga. Eller, det började jävligt dåligt rättare sagt. Campylobacter, vad är det för jävla påhitt? År 2011:s första läxa till mig: se alltid till att kyckligen är färdiglagad. De första två månaderna blev en kamp, att bli frisk, att få orken tillbaka och att komma ifatt i skolan igen. Men sen så flöt livet på rätt bra tycker jag.

Studenten. Riktigt fantastisk vecka. Upplevelser, äventyr, skratt skratt skratt. Fantastiska vänner. Tretton års skolgång var avklarad. Att stå på trappan, med min vita fina mössa och sjunga: jag har tagit studenten. Vilken lycka. Jag har nog aldrig varit så glad som jag var den dagen. Den 16:e juni. Åh, det var lycka.

Sommarlov. Eller det var ju inte riktigt sommarlov. Jag spenderade nästan hela sommaren på mitt älskade sommarjobb. Med härliga arbetskamrater. Så det gjorde mig inte så mycket att jag jobbade mest hela sommaren. En tripp till stockholm hanns ju med iallafall, med Therese. Vilken helg!

Hösten. Jag gillar ju inte hösten. Och den här fasade jag väl som mest för eftersom jag inte hade en blekaste aning om vad jag skulle göra. Men jag trivs som vikarie, det funkar för tillfället iallafall. Så hösten fylldes av jobb jobb jobb jobb.

Vinter blev det väl inte någon riktigt. Men även den fylldes av jobb jobb jobb.

Så kom nyårsafton. Som jag spenderade med två utav mina bästa vänner. Therese och Johanna. På en fest, med massa andra fina människor. En full vän höll ett tal, "2012 är vårt sista år på jorden, eller det sägs så iallafall. Så nu gör vi det till något bra och lever fullt ut".

Så 2012. Ett nytt år. Nya möjligheter. Nya äventyr. Nya motgångar. Nya medgångar. Nya skratt. Nya tårar. Nya lärdomar. Nya erfarenheter. Jag ser fram emot det. Det blir ett bra år, det är jag väldigt säker på.
Om det är något jag lärt mig under 2011 så är det att "something good always comes out of something bad". Så sant. Så jag är redo. 2012, kom och ta mig med storm!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0